Doorgaan naar hoofdcontent

SBS-blokje

Lang geleden dat ik hier een berichtje heb geschreven, zeg. Er is wel heel veel gebeurd op handwerkgebied, maar op de een of andere manier heb ik het niet op mijn blog gezet.

Vandaag dan maar weer een nieuwe start maken. Ik heb zoveel projecten liggen, dat ik het een beetje probeer af te wisselen: verder met The Snowfamily (borduren), met de kleine blaadjes (quilt), met de Tea Cup Bath (borduren) en dan weer met Sylvia's Bridal Sampler.

Van die laatste laat ik mijn laatst gemaakte blokje zien, ik vind 'm heel leuk geworden. Helaas is de foto niet helemaal je-dat...


Ik denk dat ik in de komende kerstvakantie een begin ga maken met de sashings en corner stones. Zo kan ik een beetje zien hoe het allemaal gaat worden.

De sashings en corner stones doe ik in rustige kleuren. In de blokken zijn al genoeg "heftige" kleuren te zien! Ik ben wel helemaal weg van de aquakleur, ik vind 'm fantastisch!


Reacties

  1. Mooi blokjes hoor, en fijn dat je weer een berichtje schrijft!

    BeantwoordenVerwijderen

Een reactie plaatsen

Populaire berichten van deze blog

Black and White equals Grey (B+W=G)

Lang, lang geleden ben ik begonnen aan een quilt voor manlief (zie ook hier, hier en hier). Hij wilde een grijze quilt, die mooi past op onze bank en bij ons interieur. Maar, al snel belandde deze quilt-in-wording in de kast.


Dankzij een quiltvriendin gaat er nu weer schot in komen. We hebben 'm eens goed bekeken en, ondanks dat -ie schots en scheef in elkaar zit (één van de redenen waarom ik er nooit meer aan verder ben gegaan), ga ik toch verder met deze quilt.


Zij heeft mij ervan overtuigd (nou, ik ben nog een beetje sceptisch) dat deze quilt best mooi gaat worden, als -ie eenmaal af is. En dus heeft zij de 3 rijen die al af waren, voor me aan elkaar gezet. En ik moet zeggen, het ziet er toch best wel leuk uit zo!


Fijn dat iemand soms even met je mee wil kijken en denken. Met nieuw opgedane inspiratie ga ik toch proberen deze top dit jaar nog af te krijgen.

PIF: Pay It Forward

Op de blog van Miriam stond een tijdje geleden dat zij ter ere van haar heel-veelste berichtje een PIF organiseerde: de eerste 5 mensen die reageerden op haar berichtje, kregen een klein pakketje met (deels) zelfgemaakte kadootjes. Ik reageerde op het berichtje en kreeg deze week een leuk pakketje opgestuurd:

Grappig bij dit pakketje: het kussentje dat Miriam op haar eigen blog liet zien en die ik zo schattig vond, zat in het pakketje! Dank je wel Miriam, voor dit leuke pakketje. De kikker en het giraffenboekje  is al door mijn dochter ingepikt! Maar het kussentje houd ik zelf! Verder nog heerlijke chocolade, een mooie kaart en zakdoekjes met print.







Er zijn wel spelregels aan de PIF: degene die een pakketje ontvangt moet er op haar/zijn eigen blog melding van maken en voor de eerste 5 mensen die reageren ook een pakketje samenstellen en opsturen. Dit alles zonder tijdsdruk, er is geen haast bij. Het pakketje hoeft geen groot en duur pakket te zijn, het gaat vooral om het idee (en om …

vakantievoorbereidingen

Binnenkort gaan we lekker een paar weekjes op vakantie. Dit keer gaan we naar Oostenrijk. Daar zijn we nog nooit in de zomer geweest, dus ik ben benieuwd hoe het zal gaan bevallen.

Voor de uurtjes dat ik lekker in het zonnetje voor de vouwwagen zit, moet ik natuurlijk wel iets te doen hebben. Daarom ben ik nu alvast aan het voorbereiden om straks mee te kunnen nemen.
En, kijk eens wat ik opduikelde uit de kast: de Antique Sampler van Sue Daley! Een ideaal werk om op vakantie aan verder te gaan.



In 2014 heb ik het patroon + malletjes gekocht op de quiltbeurs in Rijswijk en toen heb ik er ook 2 blokjes van gemaakt. Een derde blokje was in de maak, maar het vierkant om de cirkel heb ik er toen weer van af gehaald. Waarschijnlijk vond ik de kleuren niet mooi bij elkaar. Verder ben ik toen nooit gekomen. Het wordt dus hoog tijd dat hier weer aandacht aan besteed wordt!


Nu nog wat stoffen bij elkaar zoeken, cirkels knippen en vierkanten snijden en malletjes maken voor de applicaties. Alles …