Doorgaan naar hoofdcontent

bladzijde af!

Het heeft even geduurd, maar ik heb deze bladzijde van de Tea Cup Bath (eindelijk) af. Er zat uiteindelijk toch nog wat behoorlijk confettiewerk in, vandaar dat het allemaal wat langer duurde.
Zo is het geworden:


Ik heb ook meteen het donkerblauwe gedeelte rechts boven afgemaakt, en wat losse steekjes die hier en daar nog moesten ook meteen maar meegenomen. Ik ben nu weer helemaal up-to-date!

Het wordt al een heel werk en eigenlijk krijg ik het geheel niet meer goed op de foto. Vandaar alleen een close-up van de huidige bladzijde(n).

Nu snel door met de volgende bladzijde. Ik hoop nu iets meer van het draakje te gaan zien. Dat wordt dan leuk borduren!


Reacties

Populaire posts van deze blog

Borduren: Tea Cup Bath update

Nu de dagen weer korter worden, en het veel regent, ben ik lekker in mijn "knutselkamertje" bezig. Op dit moment ben ik vooral bezig met borduren, dat werkt heerlijk ontspannend. Een bad nemen zonder heerlijk badschuim kan natuurlijk niet, dus de belletjes hebben nu vorm gekregen. En je kunt het begin van het theekopje/bad zien!  Het is een groot werk, maar toch gelukt om het op de foto te krijgen. Hieronder een totaalplaatje tot nu toe. 

Anna: 4x Ladderblok

Even een kort berichtje, want er is niet veel gebeurd. De afgelopen 4 weken was ik ziek, dus kon ik niet zoveel aan Anna werken.  Maar het is me toch gelukt om de ladderblokken, die onderdeel zijn van de 4 hoekblokken, af te krijgen. Ze zien er een beetje gekreukeld uit, want ik heb ze nog niet gestreken.  De andere onderdelen van de hoekblokken zijn 3 uneven ninepatch blokken, die ik zal maken met de paperpiecing-methode. 

Anna: windmill and outline, én flying geese

Het gaat goed met het werken aan de Anna-quilt. De volgende blokken die ik maakte waren de "windmill and outline"-blokken. Dat zijn in deze quilt vrij grote blokken, dus niet al te moeilijk te maken. Ik heb in totaal 16 van deze blokken gemaakt.  Samen met de flying geese in wit, rood en licht- en donkerblauw, vormen ze een rand die rond het centrum komt. Hieronder zie je 2 van deze randen, maar ik heb er natuurlijk 4 van gemaakt.    De volgende stap worden de hoekblokken, die per hoek bestaan uit 3 "uneven ninepatch"-blokken en 1 "ladder"-blok. Ik stel mezelf weer een deadline: in april moeten de 4 hoekblokken af zijn.